0 items

ALGEMENE VOORWAARDEN

Hieronder vindt u onze Algemene Voorwaarden. Deze zijn steeds van toepassing als u een product aanschaft of bestelt. De Voorwaarden bevatten belangrijke informatie voor u als koper. Lees de Algemene Voorwaarden daarom goed door. Wij raden u verder aan deze Voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen. U kunt onze voorwaarden op de website tevens in een pdf-bestand vinden, zodat u deze Algemene Voorwaarden gemakkelijk kunt opslaan.

Artikel 1. Definities

  • Andello:

Andello B.V.;
Gevestigd te (3417XS) Tasveld 1A, Montfoort
E-mailadres: info@andello.nl
KvK-nummer: 82857032
Btw-identificatienummer: NL 862630915B01

1.2 Website: De Website van Andello, te raadplegen via https://www.lyxodesign.nl en alle bijbehorende subdomeinen.
1.3 Klant: De natuurlijk persoon of rechtspersoon die een Overeenkomst aangaat met Andello.
1.4 Overeenkomst: Iedere afspraak of Overeenkomst tussen Andello en Klant, van welke Overeenkomst de Algemene Voorwaarden integraal onderdeel uitmaken.
1.5 Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.

Artikel 2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden

2.1 Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van Andello zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk, schriftelijk, anders is overeengekomen.
2.2 Indien Klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding, bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de Algemene Voorwaarden, zijn deze voor Andello slechts bindend indien en voor zover deze door Andello uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
2.3 De taal van de Overeenkomst is Nederlands.

Artikel 3. Prijzen en informatie Website

3.1 Alle op de Website en in andere van Andello afkomstige materialen vermelde prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Deze wordt, indien van toepassing, apart benoemd. Alle vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.
3.2 De verzendkosten zijn wel inbegrepen bij de uiteindelijke totaalprijs die wordt getoond in het bestelproces van de Website.
3.3 De Informatie over de eventuele verzendkosten wordt door Andello verstrekt op een voor de Klant gemakkelijk vindbare plaats op de Website die Klant kan raadplegen voor hij besluit een Overeenkomst aan te gaan.
3.4 De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Andello kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Andello afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
3.5 Andello kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (kleur)afwijkingen ten gevolge van beeldschermkwaliteit en/of beeldscherminstellingen.

Artikel 4. Totstandkoming Overeenkomst

4.1 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant afrekent, dan wel nadrukkelijk op een andere wijze een Overeenkomst sluit met Andello.
4.2 Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de Overeenkomst door Klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft Andello het recht om pas aan haar verplichtingen te voldoen nadat zij de correcte gegevens heeft ontvangen.

 

Artikel 6. Uitvoering Overeenkomst

6.1 Andello is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de Overeenkomst. Onder deze derden wordt in ieder geval, maar niet beperkt tot, de bezorgdienst van Andello verstaan.
6.2 Op de Website wordt duidelijk omschreven op welke wijze de levering kan en zal plaatsvinden. Op de Website wordt expliciet de hoogte van de verzend- of transportkosten vermeld.
6.3 De levertermijn voor bestellingen via de Website wordt duidelijk op de Website omschreven of indien geen levertermijn is overeengekomen, zullen producten binnen 30 dagen geleverd worden. Daarnaast kan de klant in sommige gevallen ook een bezorgafspraak maken met Andello, waarbij een leverdatum wordt vastgelegd. Dit laatste is ook het geval indien de Klant een product aanschaft en/of bestelt in de Winkel en hiervoor een bezorgafspraak maakt.
6.4 De Informatie over een eventueel aanwezige levertermijn en de wijze van levering worden door Andello verstrekt op een voor de Klant gemakkelijk vindbare plaats op de Website die Klant kan raadplegen voor hij besluit een Overeenkomst aan te gaan.
6.5 Indien Andello de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt zij Klant daarvan in kennis. Klant kan in dat geval akkoord gaan met een nieuwe leverdatum/termijn of kan de Overeenkomst kosteloos ontbinden.
6.6 Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op Klant.

Artikel 7. Betaling

7.1 Aankopen welke gedaan zijn op de Website dienen volledig te zijn betaald, voordat deze kunnen worden geleverd aan Klant.
7.2 Klant heeft de keuze om de producten vooruit te betalen, bijvoorbeeld via iDEAL. Klant kan ook kiezen voor aflevering onder rembours, de kosten hiervan komen voor rekening van Klant.

Artikel 8. Herroepingsrecht

8.1 Indien Klant een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, heeft de Klant het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met Andello binnen 14 dagen nadat het product door of namens de Klant is ontvangen, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden. Slechts de rechtstreekse kosten welke de Klant maakt voor het retourneren van het product komen voor rekening van Klant.
8.2 De in het vorige lid bedoelde Klant kan gebruik maken van dit recht door binnen deze termijn Andello via de klantenservice op de hoogte te stellen van het feit dat hij afziet van de koop en het product, waarna hij het product zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen zal retourneren.
8.3 Indien Andello gebruik maakt van een speciale ophaaldienst, of andersoortige service, stelt Andello de Klant daarvan apart op de hoogte.
8.4 Binnen de in lid 1 van dit Artikel bedoelde herroepingtermijn zal de Klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Klant zal het product slechts uitpakken en/of gebruiken voor zover dit nodig is om te beoordelen of hij het product wil behouden.
8.5 Andello zal de eventueel verschuldigde bedragen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug betalen aan de Klant.
8.7 De Informatie over het herroepingsrecht en de door Andello gewenste procedure wordt verstrekt op een voor de Klant gemakkelijk vindbare plaats op de Website die Klant kan raadplegen voor hij besluit een Overeenkomst aan te gaan.
8.8 Andello vereist in zowel de gevallen als bedoeld in Artikelen 8.1 en 8.4 een ongeschonden en onbeschadigd product in een onbeschadigde en originele verpakking, inclusief een originele factuur terug. Indien er schade aan het product is ontstaan, kan Andello deze schade aan de Klant in rekening brengen of het retour in zijn geheel weigeren.

Artikel 9. Uitzonderingen herroepingsrecht en retourneren/ruilen aankopen Winkel

9.1 Het herroepingsrecht (inclusief de bedoelde situatie in Artikel 8.1) voor aankopen om producten die zijn gekocht te retourneren/te ruilen, zoals algemeen bedoeld in Artikel 8, is specifiek niet van toepassing op:

  • afgeprijsde artikelen;
  • artikelen die speciaal voor de klant worden gemaakt of besteld.

Deze producten kunnen niet geretourneerd en/of geruild worden.

9.2 Het herroepingsrecht (inclusief de bedoelde situatie in Artikel 8.4) en de service om producten te retourneren, zoals bedoeld in het vorige Artikel, is verder niet van toepassing op producten:

  • die door de Andello tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de Klant;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

Artikel 10. Aansprakelijkheid

10.1 Dit artikel is slechts van toepassing indien Klant een natuurlijke persoon of rechtspersoon is die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf.
10.2 De totale aansprakelijkheid van Andello jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW). In geen geval zal de totale vergoeding voor directe schade echter meer bedragen dan 500 euro.
10.3 Aansprakelijkheid van Andello jegens Klant voor indirecte schade, daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
10. 4 Buiten de in lid 1 en 2 van dit Artikel genoemde gevallen rust op Andello jegens klant geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht de grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd. De in Artikel 10.2 en 10.3 genoemde beperkingen komen echter te vervallen indien en voor zover schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Andello.
10.5 De aansprakelijkheid van Andello jegens Klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst ontstaat slechts indien Klant Andello onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Andello ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Andello in staat is adequaat te reageren.
10.6 Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Andello meldt.
10.7 In geval van overmacht is Andello niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij Klant ontstane schade.

Artikel 11. Garantie en Conformiteit

11.1 Klant die een natuurlijke persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf komen de rechten met betrekking tot (wettelijke) garantie toe zoals die in Boek 7, titel 1 van het Burgerlijk Wetboek zijn opgenomen. Klant heeft op basis daarvan te allen tijde recht op een product dat, bij normaal gebruik, de eigenschappen bezit die Klant op basis van de Overeenkomst mocht verwachten.
11.2 Indien het afgeleverde en/of afgehaalde/gekochte product niet aan de Overeenkomst beantwoordt, dan dient de Klant die een natuurlijke persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, binnen een redelijke termijn doch uiterlijk binnen 2 maanden nadat hij de non-conformiteit heeft ontdekt, Andello daarvan in kennis te stellen.
11.3 Andello biedt zonder afbreuk te doen aan het in het eerste en tweede lid van dit Artikel gestelde tevens een garantie van 1 jaar op alle producten. Het in dit en het volgende lid gestelde doet niets af aan de rechten en vorderingen die de Klant ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Andello jegens Andello kan doen gelden op grond van de wet en/of de Overeenkomst op afstand.
11.4 De in het vorige lid bedoelde extra garantie geldt onder de volgende Voorwaarden en omstandigheden:

  • De garantie is geldig vanaf de leverdatum van de eerste aankoop. Op de garantie kan alleen aanspraak worden gemaakt op vertoon van de factuur.
  • Andello behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen, of onderdelen daarvan, te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan in het voorkomende geval geen aanspraak maken op vervanging van een artikel, c.q. een onderdeel. In een dergelijk geval zal Andello de extra garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon.
  • Buiten de extra garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak. Bij gebruik dat in redelijkheid niet als “normaal gebruik” kan gelden, kan ook geen beroep op de garantie worden gedaan.
  • De extra garantie is niet van toepassing wanneer een artikel zelf is geverfd of verzaagd, schade door stoten, krassen, inwerking van vocht, onjuist gebruik, verkeerde reinigingsmethodes of nalatig onderhoud.
  • Buiten de extra garantie vallen producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring van het product of het pillen van stof zoals beschreven in de onderhoudsvoorschriften van Andello.
  • Buiten de extra garantie valt kleurverschil en modelveranderingen bij na- of bijbestellingen.
  • De extra garantie is niet van toepassing indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd, of indien zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Andello enige (herstel)werkzaamheden of wijzigingen aan het artikel zijn verricht c.q. aangebracht. Tenzij deze werkzaamheden of wijzigingen inherent zijn aan het in gebruik nemen van het artikel.
  • Buiten de extra garantie van Andello valt transportschade ontstaan tijdens het retourneren of schade ontstaan door het onzorgvuldig openen van de verpakking.

Artikel 12. Reclamatie en klachten

12.1 Ondanks de inspanning van Andello om de Klant zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het zijn dat de Klant een klacht heeft over de dienstverlening of over producten van Andello. Andello raadt Klant daarom aan geleverde en/of door de Klant zelf afgehaalde producten onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en de daarbij geconstateerde gebreken binnen een redelijke termijn, doch uiterlijk binnen 14 dagen aan Andello te melden (zie artikel 11 Garantie en conformiteit).
12.2 Indien de Klant een beroep doet op een door Andello gegeven garantie, dient de Klant Andello gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken, al dan niet op een door Andello aangewezen locatie.
12.3 Andello is nimmer aansprakelijk voor enige schade, diefstal of verlies daaronder begrepen, die bij terugzending door Klant aan de verpakking of het product ontstaat.
12.4 Andello is nimmer aansprakelijk voor schade welke door toedoen van de Klant na aankoop van een product in de Winkels is ontstaan.
12.5 Indien Klant een klacht heeft over een product en/of andere aspecten van de dienstverlening van Andello, kan hij bij Andello per email op info@andello.nl een klacht indienen. De Klant kan de klacht of een beroep op een door Andello gegeven garantie ook schriftelijk, per post, indienen,
12.6 Andello geeft Klant zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Andello binnen 14 dagen de ontvangst van de klacht bevestigen een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op de klacht van Klant.

Artikel 13. De geschillenregeling

  • Andello beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht

overeenkomstig deze klachtenprocedure.

  • Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven

worden ingediend bij Andello, nadat Klant de gebreken heeft geconstateerd.

  • Bij Andello ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum

van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  • Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de

geschillenregeling.

  • Bij klachten dient Klant zich allereerst te wenden tot Andello. Mocht er dan nog niet tot

een oplossing gekomen worden, heeft Klant de mogelijkheid om zijn klacht te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

  • Een klacht schort de verplichtingen van Andello niet op, tenzij Andello schriftelijk anders

aangeeft.

  • Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Andello, zal Andello naar haar keuze of de

geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14. Slotbepalingen

15.1 Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
15.2 Voor zover door regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst, met in achtneming van het in Artikel 12 en 13 gestelde, worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter te Utrecht.
15.3 Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Algemene Voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.
15.4 Onder “schriftelijk” wordt in deze Algemene Voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.

0
    0
    Uw winkelwagen
    Uw winkelwagen is leegTerug naar shop